Бележка от Портал Турция:
Не бих препоръчал никоя фирма в България,която организира почивка или екскурзия в Турция!
Стандартното оправдание за туристически фирми в България е:"За толкова пари какво искаш?"
Може би и 1 милион да платиш пак ще те попитат:"За 1 милион какво искаш?"
Моят съвет е сами да си изберете хотел,сами да си направите резервация и да пътувате със собствен транспорт.
Ако все пак изберете туристическа фирма,добре си отваряйте очите преди да платите,защото след това никой няма да ви обърне внимание.
Избирайте внимателно и имайте изисквания!
Клиентът винаги има право!
Портал Турция
*
"Почтеност в пътуването"-мото на
Американското дружество на пътническите агенти (АSTA)
(Кога ли ще стане мото и на българските туристически агенции?)
ВНИМАНИЕ КУПУВАЧИ!
Всяка година много потребители изпадат в затруднения или губят парите си,когато тур-операторите-дори големи фирми с отлична репутация-ФАЛИРАТ.
(Бележка от Портал Турция:
Такъв пример е фирмата "вени тур".За случката с въпросната фирма кликнете тук. )
Така че проверете вашата фирма.Попитайте няколко пътнически агенти за нейната репутация и се опитайте да ангажирате компания,която има програма за защита на потребителя (Търсете в брошурите на компанията).
(Fodors)
Добрата пътничека агенция поставя вашите нужди на първо място.Използвайте агенция,която е в бизнеса от поне пет години,грижи се внимателно за клиентите си,и има служител,който е специалист по отношение на мястото,където отивате.
(Fodors)
Убедете се,че вашият пътнически агент познава квартирите и другите услуги на мястото.Разпитайте за разположението на хотела,големината на стаите,леглата,наличието на басейн,обслужване по стаите или програмите за деца,ако се тревожите за тези неща.Бил ли е вашият агент там лично или е изпращал други хора,с които можете да се свържете?
(Fodors)
Забележете,че резервациите би трябвало да бъдат потвърдени повече от веднъж,особено за хотели в популярни направления.Телефонните резервации не винаги се зачитат,така че е добре да изпратите факс до хотела и да получите писмено потвърждение,както и да позвъните отново,преди да пристигнете.Ако искате климатична инсталация трябва изрично да уточните това.Изискването да видите стаята предварително е възприета практика.Най-вероятно тя ще бъде стандартно обзаведена за разлика от добре украсения район на рецепцията.Проверете за шум,особено ако стаята гледа към улицата или е близко до нощен клуб или дискотека и търсете удобства,като мрежи на прозорците и спирали за комари-малки,плоски дискове,които запалени изпускат дим без миризма,отблъскваща насекомите.Хотелите работят по Европейския план(ЕP,без храна),освен ако не е уточнено,че използват Континенталния план(CP,с континентална закуска),Закуска-план(BP,с пълна закуска),или Модифицирания американски план(MAP,със закуска и вечеря)или включват всичко.
(Fodors)
Хотелите в Турция официално се подразделят на HL(лукс) и от H1 до H5(от първа до пета категория);мотели,от M1 до M2(от първа до втора категория);и P(пансиони).Все пак тези класификации могат да бъдат заблуждаващи,понеже са базирани върху количеството на удобствата,а не върху качеството на обслужването и обстановката.Липсата на ресторант или приемна стая автоматично препраща заведението към дъното на листата.На практика някой евтин хотел може да се окаже много по-хубав и удобен,отколкото по-луксозните.
(Fodors)
Започвам с уточнението,че съм съгласен да платя по-висока цена,но да получа качествен туристически продукт,а не скука,каквато предлагат в програмата си повечето туристически агенции при посещение в Турция!
От личен опит мога да ви посъветвам да избягвате широко рекламирани туристически агенции или такива с шарени уеб сайтове в интернет.
Шарени отвън и кухи,празни отвътре!
По-добре се доверете на агенция препоръчана ви от ваши близки или приятели,ползвали услугите вече на тази агенция.
От агенциите рекламиращи се в интернет и които съм ползвал лично не заслужава внимание нито една.
Проверете дали избраната от вас агенция има лиценз за туристическа дейност.
Република България,Държавна Агенция по Туризъм-
Държавната агенция по туризъм-
Списъкът със заличените туроператори е публикуван във вестник “ Пари “, бр. 162 от четвъртък, 23.08.2007
Моя любима рубрика за четене във всеки уеб сайт на туристическа агенция е рубриката "За нас".
Аз не се доверявам на агенция,която има хубав уеб сайт в интернет,има адрес и телефон на фирмата,но няма в уеб сайта си име на човек от агенцията,към който да се обърнеш,ако се наложи.
Забравете за такава агенция да ви организира добра екскурзия или почивка.
Най-малко такава анонимна в уеб сайта си агенция ще остави незабравими отрицателни емоции във вас за дълго време,ако и се доверите и пътувате с нея.
Не очаквайте някоя агенция да ви обърне внимание за някакви рекламации след като и преведете парите за съответната екскурзия или почивка.
По-добре си отваряйте очите на десет преди това.
Мързела и безхаберието на работещите в туристическите агенции са безкрайни (на собствения си гръб съм го изпитал това!).
Звънете на телефоните на избраната от вас туристическа агенция и искайте да ви свършат работата,за която получават дори заплати!
Ако трябва,подпишете договор предварително за нещата,който искате агенцията да ви осигури.
Изглед към морето,климатик(дали допълнително се плаща)-за всичко това питайте преди да тръгнете за Турция,за да не останете неприяно изненадан в хотела.
A защо в уеб сайта на туристическата фирма да няма и име на шефа и (май много искам?).
Последица от доверяването ви на туристическа фирма с анонимност в лъскавия си уеб сайт в интернет може да ви доведе до скубане на косите след това.
Ако туристическа фирма,която не ви отговори до няколко дни на запитване чрез е-майл е по-добре да я отпишете,няма да ви свърши работа.
Много внимавайте,когато цената на предлаганата почивка (екскурзия) е прекалено ниска,а направо бъдете нащрек,когато има допълнително намаление (понякога е само рекламен трик и няма никакво намаление).
Попитайте в някой форум за екскурзии и почивки в интернет за туристическата агенция,с която сте решили да отидете в Турция,прегледайте мненията на други форумци.
Не плащайте още в автобуса (въпреки настояването) или дори когато пристигнете в Турция за допълнителните екскурзии организирани от съответната туристическа агенция (направо изнудване и извиване на ръцете да дадете парите) докато наистина не решите,че искате да посетите предлаганите места.
Как пък една туристическа агенция за Турция не предложи някакъв нов маршрут извън традиционните?Едно и също всеки път,направо писва!
Вече съм на етап да се откажа от услугите на туристически агенции!
(Бележка,19.02.2009 г.:ВЕЧЕ СЕ ОТКАЗАХ И ПЪТУВАМ СЪС СОБСТВЕН ТРАНСПОРТ!)
Кулата "Галата" в Истанбул-цял Истанбул,Златният рог,Босфора е пред теб.Супер гледка!Цената е към 20 лири,но си заслужава.
Да,ама не!Аз не знам туристическа агенция,която да предлага посещение на кулата "Галата",въпреки многократните ми посещения в Турция.
Освен посещение на рибен ресторант и на заведение с кючекчийки,които ще ви предложи всяка туристическа агенция ИМА КЪДЕ-КЪДЕ ПО ИНТЕРЕСНИ МЕСТА ЗА ПОСЕЩЕНИЕ В ИСТАНБУЛ!
Наскоро четох,че немците планирали почивката си още от предишната година,а ние българите сме го правили в последния момент.
Как да бъде другояче?
Може ли някой да ми каже коя тур.агенция за почивка в Турция е обявила офертите си за море ПРЕДИ МЕСЕЦ ЮНИ?
Отговор:НИКОЯ!
Е как да планирам морската си почивката още януари например като няма никакви оферти за лятото?
Офертите за море в Турция се изкарват,поне в интернет в последния момент!
Вече избрахте туристическа агенция,качвате се в абтобуса и...
Тука-има,тука-нема.
Без ограничение,безплатно-топли и студени напитки (реклама от почти всички тур.агенции).
Дрън-дрън!
Е,понякога има по едно безплатно кафе или чай, дори алкохол.
Ако стюардесата не си подремва сладко-сладко през целия път.
По-вероятно е да не ви предложат нищо,да се возите на раздрънкана седалка и да ви надуват ушите с прожекцията на някоя американска боза (пардон филм).
Още по-жалко е,когато стюардесата знае няколко думи чужд език и комуникира с тези няколко думи и най-вече по десетопръстната система.
Аз досега не случих,но дано вие намерите подходяща туристическа агенция!
P.S.
Надявам се да съм бил в помощ при избора на туристическа агенция за вашето пътуване в Турция!
Надявам се също да има още почтени туристически агенции за Турция!
Надявам се,че отрицателното при посещенията ми в Турция да е било изключение,а не правило при работата на туристическите агенции!
Всичко това няма да ме накара да спра да харесвам и обичам Турция!
-
Имайте едно наум за оферта по интернет
Владимир Симеонов
"Не вярвайте само на картинките в интернет. Много често може да останете излъгани. И да развалите празника си, за който сте платили солидна сума. Затова нека всички внимават, когато резервират места в хотели, които не са видели с очите си", предупреждава шефката на Съюза на туристическия бизнес в курорта Банско Янка Рахова. Миналата година доста туристи се опарили от прекаленото доверие, което гласували на интернет. Част от тях беснеели, защото останали без ток и топла вода заради протекли бойлери в празничната нощ.
Все повече нашенци резервират места в хотели чрез интернет. Там офертите са омайващи. Обещава се от пиле мляко. И често хората плащат предварително, защото са убедени, че са открили райското място за себе си, семейството си, приятелите си.
"Стандарт нюз",15.11.2007
И още веднъж:
Как да изберем туристическа агенция за екскурзия или почивка в Турция?
"Почтеност в пътуването"
мото на
Американското дружество на пътническите агенти (АSTA)
(Кога ли ще стане мото и на българските туристически агенции?)
ВНИМАНИЕ КУПУВАЧИ!
Всяка година много потребители изпадат в затруднения или губят парите си,когато тур-операторите-дори големи фирми с отлична репутация-ФАЛИРАТ.Така че проверете вашата фирма.Попитайте няколко пътнически агенти за нейната репутация и се опитайте да ангажирате компания,която има програма за защита на потребителя (Търсете в брошурите на компанията).
(Fodors)
Добрата пътничека агенция поставя вашите нужди на първо място.Използвайте агенция,която е в бизнеса от поне пет години,грижи се внимателно за клиентите си,и има служител,който е специалист по отношение на мястото,където отивате.
(Fodors)
Убедете се,че вашият пътнически агент познава квартирите и другите услуги на мястото.Разпитайте за разположението на хотела,големината на стаите,леглата,наличието на басейн,обслужване по стаите или програмите за деца,ако се тревожите за тези неща.Бил ли е вашият агент там лично или е изпращал други хора,с които можете да се свържете?
(Fodors)
Забележете,че резервациите би трябвало да бъдат потвърдени повече от веднъж,особено за хотели в популярни направления.Телефонните резервации не винаги се зачитат,така че е добре да изпратите факс до хотела и да получите писмено потвърждение,както и да позвъните отново,преди да пристигнете.Ако искате климатична инсталация трябва изрично да уточните това.Изискването да видите стаята предварително е възприета практика.Най-вероятно тя ще бъде стандартно обзаведена за разлика от добре украсения район на рецепцията.Проверете за шум,особено ако стаята гледа към улицата или е близко до нощен клуб или дискотека и търсете удиобства,като мрежи на прозорците и спирали за комари-малки,плоски дискове,които запалени изпускат дим без миризма,отблъскваща насекомите.Хотелите работят по Европейския план(ЕP,без храна),освен ако не е уточнено,че използват Континенталния план(CP,с континентална закуска),Закуска-план(BP,с пълна закуска),или Модифицирания американски план(MAP,със закуска и вечеря)или включват всичко.
(Fodors)
Хотелите в Турция официално се подразделят на HL(лукс) и от H1 до H5(от първа до пета категория);мотели,от M1 до M2(от първа до втора категория);и P(пансиони).Все пак тези класификации могат да бъдат заблуждаващи,понеже са базирани върху количеството на удобствата,а не върху качеството на обслужването и обстановката.Липсата на ресторант или приемна стая автоматично препраща заведението към дъното на листата.На практика някой евтин хотел може да се окаже много по-хубав и удобен,отколкото по-луксозните.
(Fodors)
*
Важна информация за Турция тук
*
Българската асоциация на туристическите агенции (БАТА)
ЗАКОН ЗА ТУРИЗМА /ЗТ/
Държавна агенция по туризъм
КОМИСИЯТА ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ
Няма коментари:
Публикуване на коментар