Eвропейската алтернатива на Турция е неизбежна и
един ден тя ще бъде неотделима част от Европа като политическо, икономическо и културно пространство !

Орхан Памук

728x90,booking

Booking.com

travel-in-turkey

travel-in-turkey
travel-in-turkey

вторник, 13 януари 2009 г.

БЪЛГАРИЯ - "ТУРСКАТА ТОАЛЕТНА" НА ЕС

1 коментара:

Анонимен каза...

Звучи почти убедително!С малки подробности - използвонето на турска тоалетна само по себе си не е проблем.Позната практика и из Европата- пример:на всяка бензиностанция има поне 2 кабинки с турска тоалетна, а на местата за почивка са изцяло от този тип.Като добавим ,че в оригиналния им вид турските тоалетни са комплетувани с известния ни ибрик далеч не можем да говорим за турската тоалетна като за "национална голгота" !!! Мен ме смущава фактът,че с тази метафора не е ясно всъщност какво се изразява?- защото се започна едно търсене на политически,икономически па защо не и на народо-психологически недостатъци и негативи .Авторката прилага шокова терапия ,доколкото разбирам.Срещу какво и кого? Ако си мисли ,че българинът страда от хипер национално самочувствие - не е поставила точната диагноза.Ако иска да го лекува от миопия и далтонизъм - и там не улучва, щото ние добре си виждаме кусурите.И какво остава - да разсмива европейците, е там може да удари в десятката , защото те обикновено само ни се подсмиват, а сега ще менат директно на фаза присмех.А чехите организатори бяха замислили просто СМЯХ !

---------------------------------------------------------
Викат чешкия посланик в МВнР заради тоалетната на изложба

13 януари 2009, 19:33
Общество

София, България

Снимка: Darik News

Извънредният и пълномощен посланик на Чешката република у нас Мартин Клепетко бе повикан днес в МВнР за разяснения във връзка с проекта “Ентропа” на чешкото председателство на ЕС.
Припомняме, че по инициатива на чешкото председателство на ЕС в сградата на Съвета на министрите в Брюксел е изложена експозиция от големи парчета пъзел, представляващи формата на териториите на страните-членки. Всяко парче е изработено от автор от съответната страна. Името на изложбата е „Entropa" и в нея България представлява огромна турска тоалетна.

Авторка на проекта е Елена Джелебова.
Междувременно Италия е огромно футболно игрище, Белгия е опакована като кутия шоколадови бонбони, Франция носи закачлив надпис „Стачка!", Унгария носи европейска преспектива като брюкселския атомиум е направен от дини, с които унгарците се гордеели, Румъния е с релефен образ на граф Дракула, Литва е покрита с фигурки като Манекен Пис в Брюксел, които всъщност „изпикават" неправдите от съветското минало.

Директорът на дирекция “Европа ІІ” в МВнР Никола Калудов изрази възмущението на българската страна от начина на представянето на България в инсталирания панел в сградата на Съвета на ЕС Брюксел. За нас е извън всякакво съмнение, че представената визия за България е проява на лош вкус и асоциации, което се потвърждава и от коментара на “авторката” в рекламната брошура за изложбата, каза българският дипломат. Никола Калудов заяви, че българската страна не приема и начина, по който е процедирало Председателството при подбора на творбите, без да бъде потърсен контакт или да бъдат държани в течение официалните български институции. Във връзка с това, настояваме модулът за България да бъде незабавно отстранен, преди официалното откриване на изложбата на 15 януари т.г., беше категоричен посланик Калудов.

Чешкият посланик изрази разбиране по отношение на българската реакция и съобщи, че има данни, говорещи за фиктивност на цитирани автори на модули в инсталацията “Ентропа” . Клепетко допълни, че в момента тече проучване на този въпрос. /БЛИЦ
-
ЧТК: Българите са обидени, че страната им е изобразена като тоалетна


13 януари 2009 | 18:27 | Агенция "Фокус"


Брюксел. Постоянното представителство на България в ЕС остро разкритикува представянето на страната като турска тоалетна в рамките на изложба, организирана от чешкото председателство, предаде ЧТК
Чехия е поискала един творец от всяка страна от ЕС да представи стереотипите и предразсъдъците в родните си държави.
„Стереотипите са бариери, които трябва да бъдат разрушени”, се посочва в съобщение на чешкото председателство, чието мото е „Европа без граници”.
Говорителят на българското представителство в ЕС Бетина Жотева заяви, че вече е изразила протеста си пред чешки дипломати и посочи, че може да бъде направен официален протест. Жотева допълни, че не очаква заради случилото се да се влошат чешко-българските отношения.
-
БЪЛГАРИЯ - "ТУРСКАТА ТОАЛЕТНА" НА ЕС



Снимка:http://zazabg.blog.com и Дневник

Изложба в Брюксел представя типичното за всяка страна, постоянното ни представителство протестира

понеделник, 12 януари 2009

Брюксел

България е представена като една голяма "турска тоалетна" в подготвена за откриване изложба във вътрешното пространство на сградата на Съвета на Европейския съюз в Брюксел, съобщи кореспондентът на БТА.

Наименованието на експозицията е "Ентропия". Тя е обявена от чешкото председателство на Европейския съюз като "модерна инсталация", която ще оживее на 15 януари, когато ще бъде официалното й откриване.

Замисълът на изложбата е всяка страна в Европейския съюз да бъде представена по шеговит, но добронамерен и типичен за нея начин, след като съюзът обединява различни страни, а силата му е
именно в това многообразие. Така Италия е показана като един голям футболен терен, а малка Словения - като една голяма планина. Националният символ на тази страна е високият алпийски
връх Триглав, който се намира на нейна територия.

Всеки от макетите е изготвен от художник или скулптор от съответната страна. Това, което ще видят посетителите на изложбата като България, е творба на българката Елена Джелебова.

В подготвената във връзка с откриването на изложбата книжка се цитират мнения на художниците, подготвили макетите на своите държави. Елена Джелебова е цитирана: "За мен този проект е
начин да си оправя сметките с фалшивия патриотизъм, да потърся облекчение от развалата в българския материален и духовен живот. Той ще нервира много хора и това е, което целя - да предизвикам
скандал, особено вътре в България. Това е пънк жест, нарочно примитивен и вулгарен..." .

Постоянното представителство на България към европейските институции протестира официално срещу вече окачения макет в сградата на Съвета на Европейския съюз. Това е станало днес на Работна група по информацията към Съвета.

В протеста се отбелязва, че проектът е нелеп и обида за българското национално достойнство, че е недопустимо страна членка на Европейския съюз да бъде представяна по такъв начин и че трябва да бъде махнат. България ще предприеме необходимите дипломатически стъпки за това, се посочва в протеста.

Редица акредитирани в Брюксел чужди кореспонденти, видели подготвената за откриване изложба, са запитали кореспондента на БТА какво всъщност изразява макетът на България.стандарт
---------------------------------------------------------------------------------------

Коя е Елена Желебова?

Пърформънси и инсталации

2004 - Клуб "No", София

2003 - Хижа "Кумата", Витоша; Летен семинар "Баланс"

2002 - Клуб "Fader", София

2001 - Клуб "Блейд", София; Клуб "О'Шипка!", София

2000 - Клуб "Гейзер", София

Награди

1999 - сребърен медал от East-West Intellect, България

Накои участие в групови изложби

2002 - Есенен салон на националното изкуство, Шипка 6, София

2003 - Международно арт биенале, Габрово

2004 - Национална изложба, Кюстендил

2005 - Национална изложба, Ловеч

2007 - Галерия "Арт-М", Трявна; "Арт хостел", София

Данните са от брошурата на проекта "Ентропа"

---------------------------------------------------------------------------------------
България представена в Брюксел като тоалетна

Художничката Елена Джелебова търси скандал с участието си в арт инсталацията, поръчана от Чехия

Франция е представена в мозайката като страна, където стачките са нещо обичайно. Арт инсталацията е пред сградата на Европейския съвет в Брюксел.

СНИМКА: РОЙТЕРС

България е представена като тоалетната в арт инсталация, открита вчера от чешкото председателство на ЕС в сградата на Европейския съвет в Брюксел, писа в. "Интернешънъл Хералд Трибюн". По традиция в началото на мандата си всяка страна, ротационен председател на ЕС, подрежда по свой избор произведение на изкуството пред входа на зданието "Юстус Липсиус", където се организират европейските срещи на върха.

Чехия е възложила на художници от всяка от 27-те страни членки от ЕС да изобразят стереотипите или предразсъдъците в своята собствената държава. Чешкото председателството е дало поръчката на творците, без да им налага никакви ограничения или цензура.

"Скулптурата и изкуството като цяло могат да говорят там, където думите се провалят. В светлината на мотото на чешкото председателство "Европа без граници", ние дадохме възможност на 27-те творци да се изразят свободно като доказателство, че в днешна Европа няма място за цензура", заяви чешкият вицепремиер по европейските въпроси Александър Вондра. Арт инсталацията е наречена "Ентропа" и е струвала 500 000 евро, като средствата са дадени от чешки бизнесмен.

Творците са представили Франция в стачка, Холандия пък е потънала под вода, като не са потънали само няколко минарета, а Великобритания е територия, върху която има овца, крокодил, слон и ловец. Испанската строителна индустрия е заляла с бетон цялата територията на страната, а Люксембург е представен като златно кюлче с надпис "Продава се". Чешкият художник Давид Черни пък е видял страната си с лика на президента евроскептик Вацлав Клаус. Художничката Елена Джелебова е представила България "като турска тоалетна" - тип клекало, което е препратка към Османското владичество. Пред "Хералд трибюн" тя обяснява, че с творбата си цели да "предизвика скандал, особено в родината ми" с "хулигански жест, съзнателно примитивен и вулгарен, фекално пубертетски". В Полша пък група свещеници побиват знамето на гейовете. Германия е затисната от аутобани, които се кръстосват в огромен допълнително пречупен кръст.

"Свободата на изкуството като продължение на свободата на словото е основната ценност на демокрацията. Има много бариери пред интеграцията и сътрудничеството в Европа. Стереотипите са такава бариера. Когато посочим стереотипите, ние започваме да ги разрушаваме. Да се надсмееш над предразсъдъците е най-ефективният начин да ги унищожиш", заяви постоянният представител на Чехия в Брюксел Милена Виценова на пресконферанция, на която бе представена арт инсталацията.

Организаторите се надяват арт инсталацията да стимулира обществения интерес към ЕС, пише в. "Интернешънъл Хералд Трибюн". "За първи път изложба на председателство на ЕС предизвиква дебати", казва Ян Витопил, който отговаря за културните прояви по време на чешкото председателство.

Европейски чиновник обаче изразява съмнения, че много от държавите-членки ще оценят чешкото чувство за хумор да поставят подобна мозайка в сградата на Европейския съвет.сега

--------------------------------------------

България представена като “кенеф”в шеговита евроизложба

Българският експонат в изложба, организирана от чешкото председателство в сградата на Съвета на Европейския съюз Брюксел, възмути представителството на страната ни в европейската столица, предаде БТА.

Изложбата под името “Ентропия” по идея на чешкото председателство на ЕС е замислена като шеговит начин на представяне на всяка страна членка от неин автор под художествена форма от типа “модерна инсталация”. България е представена с конструкция, която трябва да изобразява “турска тоалетна”, според превода на френски и английски на табелката под творбата. На български за турска тоалетна си има една непреводима на който и да е западен език дума – кенеф – която всеки у нас знае какво означава в пряк и преносен смисъл.

Шокиращият начин да се представи България е обяснен от авторката на инсталацията Елена Джелепова в книжката, подготвена за откриването на изложбата и цитирана от кореспондента на БТА: "За мен този проект е начин да си оправя сметките с фалшивия патриотизъм, да потърся облекчение от развалата в българския материален и духовен живот. Той ще нервира много хора и това е, което целя - да предизвикам скандал, особено вътре в България. Това е пънк жест, нарочно примитивен и вулгарен..."

Стряскащата “провокация” на българската авторка, според БТА, контрастира с други инсталации, например, на Италия, която безобидно била представена като голям футболен терен, а Словения – като една голяма планина.

Постоянното представителство на България към европейските институции вече протестирало официално срещу изложения макет в сградата на Съвета на Европейския съюз, продължава БТА. Това е станало на работна група по информацията към съвета.

В протеста се отбелязва, че проектът е нелеп и обида за българското национално достойнство, че е недопустимо страна членка на ЕС да бъде представяна по такъв начин и че трябва да бъде махнат. “България ще предприеме необходимите дипломатически стъпки за това”, се посочва в протеста.

Акредитирани в Брюксел чужди журналисти, които видели вече подготвената за откриване изложба, попитали кореспондента на БТА какво всъщност изразява макетът на България, завършва информацията.

От Министерството на културата заявиха, че проявата не обсъждана по никакъв начин с тях, че не са запознати с източника на покана и процедурата за избор на авторката Елена Джелебова в подготовката на тази проява.

--------------------------------------------

Czech Republic chooses a bit of provocation to herald its EU presidency

By Stephen Castle

Published: January 11, 2009

BRUSSELS: Bulgaria is one giant lavatory, France has gone on strike and Spain's construction industry has concreted the entire country.

Britain, meanwhile, has disappeared from the European continent altogether.

When some of Europe's artists were asked to portray their countries and how they see the European Union, organizers hoped for a provocative exhibition. But the results - due to be unveiled here Monday - may have officials choking on their morning croissants.

When they arrive at work, diplomats will be exposed to a satirical portrayal of Poland's Roman Catholic Church and an image of the Netherlands, submerged in seawater, with just minarets still visible. Italy is represented by a display illustrating its "autoerotic" obsession with soccer.

Organizers hope that it will stimulate something rather rare: public interest in the EU.

The work was commissioned by the Czech Republic to mark the start of its EU presidency, and it took three trucks to transport it from Prague to the Justus Lipsius building in Brussels, where the EU's governments meet.

Mounting some form of display is customary when taking on the rotating EU presidency, but normally they are uncontroversial. France, which held the job until January, erected a giant balloon in its national colors.

Although worried that they might have gone too far for some tastes, the Czechs defend their exhibit, perhaps aware that censoring it would provoke more criticism than anything in it.

In an interview at the Imperial hotel bar in Prague, Alexandr Vondra, the Czech deputy prime minister, said he supported freedom of expression.

"It is a piece of art - nothing else," said Vondra, a dissident in Communist days. "If Europe is not strong enough to look at this, it would be a tragedy. It is Europe through the eyes of 27 artists. It is not Europe through the eyes of the Czech presidency."

Vondra said the exhibit, "Entropa" - which cost about $500,000 and was initiated two years ago - was financed by a Czech entrepreneur whose name would be announced Monday. It comes in the form of a giant child's model kit, the pieces of which are broken off from a plastic frame before being assembled. The 27 EU nations are each represented by a piece in their shape.

In a foreword to the exhibit's catalogue, the Czech artist behind the work, David Cerny, said the projects "share the playful analysis of national stereotypes as well as original characteristics of the individual cultural identities."

Sweden, for example, is portrayed by a flat packing carton of the type made famous by the country's furniture giant Ikea. Luxembourg, the tiny but wealthy grand duchy and the EU's second-smallest state, is presented as a golden nugget with a "For Sale" sign attached. Germany appears as a series of nine interlocking motorways.

More risky, Poland's contribution pokes fun at the Catholic Church, showing priests mimicking the iconic pose of soldiers raising the U.S. flag on Iwo Jima in 1945. The Netherlands is submerged beneath the sea with only the minarets of five mosques visible.

Bulgaria, which was once under Ottoman domination, is portrayed as a "Turkish toilet" made up of footmarks and a hole in the ground.

In an accompanying text, Bulgaria's Elena Jelebova says the aim was "to cause a scandal, especially at home," with a "punk gesture, intentionally primitive and vulgar, fecally pubertal."

Several of the other descriptions are not for the prudish. Slovenia's contribution celebrates a claim that the first tourists visited the country in 1213, a fact attributed by the artist Erwin Mrkosek to the Slovenian national tourism agency.

"We view ourselves from the position of foreign visitors," says the text. It adds: "This is a strategy associated with the delight of masturbation: We view the hand we use in autoerotic stimulation as the hand of another. We view our own national identity with similar detachment."

France's contribution, by the Groupe de Recherche d'Art Audiovisuel, celebrates the country's love of industrial action. It has the words "on strike" pinned to an outline of France. "As a result of the global and local political, economic and cultural situation," reads the text, "the GRAA group has gone on strike indefinitely."

Britain's legendary detachment from the project of European integration is illustrated by Khalid Asadi, who has left the space reserved for the United Kingdom empty.

As for the Czechs themselves, Cerny draws attention to the views of the country's Euro-skeptic president, Vaclav Klaus, who has embarrassed the Czech government by criticizing the EU's new Lisbon Treaty and questioning whether climate change is real.

The Czech exhibit plans to feature quotes from Klaus on an electronic LED display.

"He is OUR president," Cerny writes. "We elected him, so let's show him off to the world with joy in our hearts. He's not just a skier. He's a great guy!"
IHT

Още:България представена в изложба в Брюксел като "кенеф",Дневник
-----------------------------------------------------------------
България - Турската тоалетна на Европейския съюз - КОЛКО ВЯРНО!!!

Елена Джелепова представи България като турската тоалетна на ЕС. За съжаления тя има абсолютно право, колкото и да не ни се иска това е вярно! Може на някого да му се иска България да е розова долина, но декарите рози на глава от населението в сравнение с турските тоалетни са значително по-малко!

За какво става дума?

Изложбата под името “Ентропия” по идея на чешкото председателство на ЕС е замислена като шеговит начин на представяне на всяка страна членка от неин автор под художествена форма от типа “модерна инсталация”. България е представена с конструкция, която трябва да изобразява “турска тоалетна”, според превода на френски и английски на табелката под творбата. На български за турска тоалетна си има една непреводима на който и да е западен език дума – кенеф – която всеки у нас знае какво означава в пряк и преносен смисъл.

България е тоалетна - турска тоалетна и трябва да го знаем. Какво е турска тоалетна? Това е кенеф - да кенеф от онези миризливите, където трябва да клекнеш, за да си свършиш работата. Ако сте ходили на село знаете. Ако учите в университет също трябва да знаете. На гарата също... в РИОКОЗ (бившото ХЕИ) също... в колко ли още други учереждения...

Според националния статистически институт около 50% от населението няма достъп до електричество, вода или канализация. Квартали на големи градове като София и Варна нямат канализация. Това означава септична яма, това означава турска тоалетна. Ние сме на последно място сред европейците по брой тоалетни вкъщи. Което означава, че на българите най-често им се налага да излязат от вкъщи, за да отидат до тоалета. Обикновено там ще им се наложи да клекнат, за да си свършат работата. Интересно как ли реагират чужденците при досега си с българска всъщност с турска тоалетна :-)

Елена Джелепова сигурно го е осъзнала, защото е извън нашата мила родна страна. Тук човек не се замисля, защото това е ежедневие, а и да говориш за тоалетна не е много културно. Тук идва и въпроса за тоалетните и културата. Каква може да е културата на общество, където да излезеш от вкъщи, за да отидеш до тоалета е нещо нормално? Спомням си преди години, как един преподавател каза да му зададем тема и той може да направи импровизирана реч за всичко. Ние му казахме - "обществена тоалетна", а той ни разказа за културата, хигиената, народопсихологията и начина на живот на българите. Никога не си бях представял, че има толкова много неща в тоалетната. Това е свещено място, на което всеки отива сам. И си плаща за това, особено в България. Плаща си дори и да завари мръсна турска тоалетна.

Можем спокойно да кажем, че в САЩ нямат култура. Американците са тъпи и нямат култура, но имат чисти тоалетни. Майките кърмачки се оплакват, че нямат стаички за кърмене, а им се налага да кърмят децата си в "мрисните" тоалетни. Как да им обясним какво е турска тоалетна и защо българите смятат, че американските са достатъчно чисти, за да живее и да се храни човек в тях. Те дори не ги наричат тоалетна, а restroom - в буквален превод стая за почивка.

Явно културния шок ни заварва най-вече там - в тоалетната. Ровейки се по темата забелязах и колко много от блогърите са писали за тоалетните по света. Колко често се случва вместо за културните забележителности да разказваме как е изглеждала, колко е струвало, какви допълнителни услуги са предлагали, какво е било обслужването, формата, цвета... на тоалетните по света.

"Проектът е нелеп и обида за българското национално достойнство. Недопустимо страна членка на ЕС да бъде представяна по такъв начин и трябва да бъде махнат. “България ще предприеме необходимите дипломатически стъпки за това”

Да - недопустимо е страна членка на ЕС да бъде представяна като "турска тоалетна" - в прекия и преносния смисъл на думата. Също така е недопустимо на населението на страна членка на ЕС да му се налага да използва турски тоалетни както вкъщи, така и в обществени учереждения, училища, университети, болници и т.н.

Поздравления за Елена Джелепова и турската и тоалетна определено макета ми хареса.

А вие как бихте представили България в чужбина? Аз наскоро я представих с първите два резултата при търсене на България в youtube - това и това видео. И двете за съжаление са абсолютно верни.

http://zazabg.blog.com/4472287
------------------------------

Скандалната инсталация,Снимка БНТ

Бетина Жотева:Ще разбием с чукове арт инсталацията с “турската тоалетна”

“Пълна неизвестност цари около личността на Елена Джелебова, посочена като автор на скандалната инсталация, в която България е представена като тоалетна с клекало”, каза за “Всеки ден” говорителката на Постоянното ни представителство в Европейския съюз Бетина Жотева. Според нея такава “художничка” не съществува, което прави скандала около изложбата “Ентропия” още по-голям.

На 15 януари в Брюксел предстои да се открие експозиция с 27 инсталации, инициативата за която е на Чехия, в качеството си на председател на Европейския съюз. “До откриването в четвъртък обаче изискахме от чешките си колеги т.нар. “творба” да е махната от залата, защото в противен случай тук има мераклии, които искат да я боядисат или да я счупят с чукове, и то без да питаме чехите за това”, закани се сериозно Жотева.

Вчера тя е внесла вербален протест, в който е искала да разбере на базата на какви критерии е бил избран точно този проект. От чешка страна излезли с отговора, че куратор на изложбата е чехът Давид Черни и по негова преценка са подбирани както авторите, така и инсталациите. Когато се опитала да стигне до “авангардната” бг авторка, Бетина Жотева ударила на камък – оказало се, че в Съюза на българските художници не са чували името на Елена Джелебова, както и в градовете, посочени като места, на които въпросната дама била правила изложби.

“В Брюксел ми се обадиха хора от Кюстендилската, Троянската и Ловешката галерия, за да ми кажат, че при тях такава авторка не е излагала никога картини”, разказа още за “Всеки ден” Жотева и допълни, че не само България е недоволна от инсталацията си в изложбата. “Поляците и кипърците също протестират, защото Полша е представена чрез композиция, на която се виждат свещеници, развяващи знамето на гейовете. Кипър пък е разработен на базата на разделенето на турски и гръцки, а на инсталацията се вижда как Южен Кипър се е закачил за Северен, държейки се на нокти. Колегите също издирват авторите на въпросните работи и подобно на мен се съмняват, че такива изобщо съществуват”, възмущава се говорителката ни в ЕС и обещава да не остави нещата така.

всекиден,вторник,13 януари 2009

-------------------------------

Нарисуваха България като тоалетна в ЕС


Брюксел Веселин ЖЕЛЕВ Наш кореспондент

Българската художничка Елена Джелебова представи родината си като голяма тоалетна чиния в монументален арт проект в Брюксел. С жеста си тя “се опитва да предизвика скандал против духовната мизерия, най-вече у дома”.
Паното “Ентропа” вчера бе показано в Европейския съвет в Брюксел. То включва релефни изображения върху географските карти на 27-те страни от ЕС. Според замисъла на чешкото председателство, което е поръчало инсталацията, тя трябва да онагледи най-разпространените предразсъдъци на съответните държави членки и така да помогне за преодоляването им.
Върху картата на България в горния десен ъгъл на паното се виждат една голяма и около нея няколко по-малки тоалетни чинии, свързани със сини и червени тръби. Там, където би трябвало да е София, е изобразена една тоалетна чиния с надпис “Турска тоалетна”.
“За мен нашият проект е възможност да се изправим срещу фалшивия патриотизъм и да намерим облекчение от мизерията на българския материален и духовен живот”, е цитирана да казва Джелебова в проспекта към инсталацията. “Той със сигурност ще разстрои много хора и това е също нещо, към което се стремя - да предизвикам скандал специално у дома. Това е пънкарски жест, международно примитивен и вулгарен, фекално пубертетен.”
Великобритания
изтрита
Скандални обаче бяха не само изображенията върху българската карта. Великобритания например бе изцяло изтрита от европейската география. Мястото на страната на картата стои празно.
Френски художници представиха страната си в стачка. Холандия е нарисувана, потънала под вода. Над потопа се издигат само няколко минарета. Италия е превърната в огромен футболен терен, където всеки играч държи топка пред слабините си, за да участва в “авто-еротична система”, както обяснява авторът Франческо Дзампедрони. Люксембург е обявен за продажба, а Испания е цялата в бетон. Германия е задръстена от автомагистрали. Белгия е бонбониера, а Унгария - щайга с дини.
Полският художник Лешек Хиршенберг пък се гаври с хомофобията в страната си. Той е нарисувал пародия на известната снимка на US войници, които забиват знамето си на хълм при битката за Иво Джима. Вместо войници, на илюстрацията има свещеници, които издигат знамето на гей общността.
“За пръв път изложба на председателство на ЕС предизвиква дебати”, зарадва се Ян Витопил, който отговаря за културните прояви по време на чешкото председателство на ЕС.
“Опасявам се, че въпросните държави няма да оценят чешкото чувство за хумор”, коментира обаче европейски чиновник.
У нас не знаят
Поръчка за участие в изложбата не е минавала нито през централата на МВнР в София, нито през представителството на България към ЕС в Брюксел, установи снощи “Труд”. Според дипломати при подобни експозиции европейските институции могат директно да сключат частен договор.
Тази проява не е представена и не е коментирана по никакъв начин с Министерството на културата на България, съобщиха от ведомството. Участието на художничката Елена Джелебова не е по предложение на Министерството на културата на България.
“Това е самодейна история”, каза председателят на Съюза на художниците Ивайло Мирчев. Авторката не фигурира в списъка на членовете на организацията. “Шегички на чужд гръб понякога струват много скъпо”, добави Мирчев.Труд

2 коментара:

  1. Звучи почти убедително!С малки подробности - използвонето на турска тоалетна само по себе си не е проблем.Позната практика и из Европата- пример:на всяка бензиностанция има поне 2 кабинки с турска тоалетна, а на местата за почивка са изцяло от този тип.Като добавим ,че в оригиналния им вид турските тоалетни са комплетувани с известния ни ибрик далеч не можем да говорим за турската тоалетна като за "национална голгота" !!! Мен ме смущава фактът,че с тази метафора не е ясно всъщност какво се изразява?- защото се започна едно търсене на политически,икономически па защо не и на народо-психологически недостатъци и негативи .Авторката прилага шокова терапия ,доколкото разбирам.Срещу какво и кого? Ако си мисли ,че българинът страда от хипер национално самочувствие - не е поставила точната диагноза.Ако иска да го лекува от миопия и далтонизъм - и там не улучва, щото ние добре си виждаме кусурите.И какво остава - да разсмива европейците, е там може да удари в десятката , защото те обикновено само ни се подсмиват, а сега ще менат директно на фаза присмех.А чехите организатори бяха замислили просто СМЯХ !

    ОтговорИзтриване
  2. Аз съм българка, но никога не съм мразила някой само защото е от друг етнос. Обаче също така не искам и аз да бъда мразена от другите. Омразата издава слабост и неприемане на собствената същност. Ако в България имаше референдум за подкрепата на членството на Турция в ЕС, аз ще гласувам "ЗА".

    ОтговорИзтриване

Петиция за свалянето на имунитета на Волен Сидеров

Избитите от комунистическия режим на Тодор Живков по време на т.нар. "Възродителен процес".2