Eвропейската алтернатива на Турция е неизбежна и
един ден тя ще бъде неотделима част от Европа като политическо, икономическо и културно пространство !

Орхан Памук

728x90,booking

Booking.com

travel-in-turkey

travel-in-turkey
travel-in-turkey

четвъртък, 7 януари 2010 г.

Божидар Димитров : тъп,но упорит !

Как да се извиня на Турция за това, че е заклала баба ми и дядо ми?

Министърът без портфейл Божидар Димитров пред Dnes.bg

Въпросът с тракийските компенсации продължава да стои открит, само, че не е условие за приемането на Турция в ЕС.

Така пред Dnes.bg министърът без портфейл Божидар Димитров коментира предупреждението на премиера Борисов, че може да се раздели с поста си заради изказаното от него мнение, че България ще подкрепи Турция за ЕС само ако ни изплати 20 млрд. долара компенсации за тракийските бежанци.

Прав е човекът, нали, намесих се във води, които не са мои, и неправилно бях изтълкувал един израз в едно изречение в предприсъединителния договор от миналата година за Турция, където се казва, че тя трябва да положи усилия да разреши въпроса с компенсациите на тракийските бежанци. Аз сметнах, че това е условие към Турция, а то било само пожелание. И това са две различни неща.

Има ли страх у вас, че може да се разделите с поста си?

Ами страх, не, аз не се страхувам от нищо. Ако съм направил толкова голяма грешка, която заслужава да се разделя с поста си, ще понеса своята отговорност. Прав е министър-председателят, че политиката на правителството се определя по този въпрос от Народното събрание, от целия Министерски съвет, а не от един министър.

Вие готов ли сте да поднесете извинение на Турция, имайки предвид реакцията на външния министър Давутоглу, който излезе с официално становище по въпроса?

Защо да се извинявам?

Заради гафа например?

Въпросът с тракийските компенсации продължава да стои открит, само че не е условие за приемането на Турция в ЕС. Независимо как ще се разреши – положително или отрицателно, това няма да повлияе върху нашето решение за приемане или неприемане на Турция в ЕС. Как да се извиня на Турция за това, че е заклала баба ми и дядо ми по бащина линия в същата тази 1913 г., когато сме били прогонени оттам?, завърши министър Божидар Димитров.

Портал Турция

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Петиция за свалянето на имунитета на Волен Сидеров

Избитите от комунистическия режим на Тодор Живков по време на т.нар. "Възродителен процес".2