ЛИЯНА ПАНДЕЛИЕВА Пратеник на „Монитор" в Берлин
Туроператори и авиокомпании търсят клиенти на тазгодишното изложение ITB в Берлин.
Турски туроператори започнаха надиграването по време на туристическата борса в Берлин - ITB, като постоянно ни притискат със сваляне на цените на своите летни пакети. Това каза за „Монитор" Донка Соколова от Българската асоциация на туристическите агенции (БАТА).
В същото време, допълни тя, продуктът ни в момента удържа в съотношението качество-цена много по-успешно от постоянно занижаващите се критерии в южната ни съседка.
Любомир Пансковски от „......." коментира, че по отношение на предложенията страната ни е напълно конкурентна на страни, с които се борим за едни и същи пазари - Испания, Португалия, Гърция, Кипър, Малта, Хърватия.
България трябва бързо да адаптира цените си, ако иска да получи голяма част от тези немски туристи, които още се колебаят накъде да потеглят по време на лятната си отпуска. Това каза за „Монитор" изпълнителният директор на REWE group - един от трите най-големи туроператора на Германия, Рембърт Ойлинг.
За „Монитор" Ойлинг обясни, че предвид несигурната икономическа обстановка немските семейства обсъждат своята ваканция с молив и калкулатор в ръка. Тенденцията е изцяло към пълен контрол на цената, никакви експерименти, консервативни решения. Основните конкуренти на страната ни според немския мениджър са Турция, Испания, Тунис. В ценовото отношение, каза той, България е някъде по средата. Българите твърде много се надяват на руския пазар, а също на румънския. Тази година обаче, без да е твърде драматично, броят на немските гости ще бъде под очакваното, прогнозира Ойлинг.
Световната финансова криза няма да повлияе тежко на туризма у нас, единствено чуждите туристи у нас тази година ще резервират местата си в хотелите доста по-късно от миналата година, коментира председателят на Държавната агенция по туризъм Анелия Крушкова. През миналата година записванията за почивка у нас започваха още в края на януари, припомни тя.
България е сред трите страни в света, които се считат за най-привлекателните туристически дестинации, съобщи Крушкова. Засега мерим сили само още с Турция и Тунис.
Индивидуалната реклама, която туроператорите произвеждат, е недостатъчна за налагане на цялостен имидж, а в момента само натрупването на рекламни послания може да накара туристите да обърнат глава в посока различна, от вече познатата.
Венцислав Йосифов от ТУИ допълни, че е изцяло променен начинът на записване на западните туристи. Докато предишни години от пролетта те са записвали за лятото на идната година, сега изчакват до последната възможна минута и така се надяват да смъкнат цените. В такъв случай приемащите туроператори играят хазарт, като по вдъхновение определят броя на чартърите, които биха могли да запълнят.
Няма коментари:
Публикуване на коментар