Eвропейската алтернатива на Турция е неизбежна и
един ден тя ще бъде неотделима част от Европа като политическо, икономическо и културно пространство !
Орхан Памук
един ден тя ще бъде неотделима част от Европа като политическо, икономическо и културно пространство !
Орхан Памук
728x90,booking
сряда, 10 февруари 2010 г.
Турция ще инвестира $12 млрд. във влакове-стрела !
Турция ще инвестира $12 млрд. във влакове-стрела !
Турция подготвя планове през следващите 10 години да вложи около 12 млрд. долара за изграждане на мрежа за високоскоростни влакове и пренасочване на част от трафика към железниците. Това съобщи представител на националната железопътна компания (TCDD), цитиран от Ройтерс.
Разклонение на тази мрежа ще започва от Одрин - на няколко километра от българската граница.
Муамер Кантарджи обясни на пресконференция в Истанбул, че трябва да се промени сегашното положение, при което с влакове пътуват едва 3% от пътниците и се пренасят само 5% от товарите.
Първата високоскоростна линия в страната заработи през март 2009г. между столицата Анкара и западния град Ескишехир. Стойността на проекта е 4 млрд. долара, а след откриването му пътниците по това направление са се увеличили с 40%. Влакът Анкара-Ескишехир пътува с максимална скорост от 250 км/ч по дългото 245 км трасе.
Започнал е строежът на връзка на тази линия с Истанбул. Тя се изгражда от китайска компания срещу 1.27 млрд. долара. Изгражда се и струваща 1.6 млрд. долара 480-километрова връзка на столицата с източния град Сивас.
В следващото десетилетие високоскоростните линии трябва да станат почти 2300 км срещу инвестиция от 10.4 млрд. долара. Плановете са по тях да се движат 74 специални влака.
Тази година трябва да бъде пусната 212-километрова високоскоростна връзка между Анкара и Коня, в която са инвестирани 750 млн. долара.
Според Кантарджи плановете предвиждат разклонения до Одрин, индустриалния център Бурса и близкия град Османели, както и линия Анкара-Измир.
Портал Турция
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар