Това заглавие може да не пасва дословно върху това, за което ще стане дума по нататък. Вие можете да го наречете двойно обкръжение или двоен натиск...
Става дума за турците в България!
Ужким те са равноправни членове на българското общество.
Много често ще чуем от обикновените хора и от медиите:”...че кой ги дели? Те са навсякъде...От какво са били лишени?
Вярно е, турците и въобще мюсюлманите в България от нищо не са лишени... Добре тогаз, когато стана дума за изграждане на Мюсюлмански Културен център в София от къде се взе този истеричен вой!? Аман, ”столицата ни става център на мюсюлманите! Една джамия не им ли стига, та искат още и културен център от горе...“
Днес, що годе цивилизованият човек знае, че в многомилионните западни столици и в други градове съществуват такива центрове. Аз се питам: Коя от тези столици е станала център на мюсюлманите!?
Скоро в едно свое изявление главният мюфтия подчерта, че в София има около 5 хиляди мюсюлмани. Нямаме никакво съмнение, че тази цифра е точна. Но от тези, само хиляда като рекат да се молят в петъчните дни, настоящият вековен храм с тези скромни възможности може ли да ги побере!? И още нещо. Само за тези пет хиляди ли става дума? В нашата столица се намират десетки дипломатически центрове на мюсюлмански държави. Те къде се молят? А къде ще се молят „онези нашенци“, за които се сещаме само при градеж на вили, апартаменти дори и сараи... Те от сутрин до вечер висят по скелите, непркъсна-то се трудят. Една част от тях намират работа по канали, тунели и подземни шахти. Но ето, дойде Свещеният петък! Трябва да се молят. Къде?!
Данните от едно проучване гласят, че всеки трети работоспособен човек от Кърджалийски край намира работа анджак в столицата. Без съмнение това се отнася и за Делиормана...
Истерични крясъци имаше (те и сега продължават) и срещу 8 минутното предаване на новините на турски език по българската национална телевизия. Дори някои нацоналистични партии приеха това като програмен документ: “ Да се премахне това предаване!“
Сред турците с хиляди мъки и неуморен труд израстнаха и творци.
Поети, журналисти, писатели и пр. Една част от тях създадоха свои творби направо на български език, а пък някои впоследствие бяха преведени на официалния ни език. Колко от тях станаха достояние на цялото ни общество?
Колко от тях ще откриете в учебниците ни, в културната преса, в театрални и кино постановки?!?
Преди седмица един софийски вестник посвети цяла страница на бургаските знаменитости. Между тях търсех и поета Реджеб Кюпчю. Той бе голямо име и между българи, приятели на изкуството. Но го нямаше... Няма ги и другите, които творят днес. Те, или са в негласност, или са затикани като чужди в ъглите на „демокрацията по български”.
За двойни стандарти могат да се посочат още много други примери. Нека този път да се задоволим с това... и може би с воя, който сме свикнали да слушаме по наш адрес.
Мустафа А. Шакир
http://www.kircaalihaber.com/bg
Eвропейската алтернатива на Турция е неизбежна и
един ден тя ще бъде неотделима част от Европа като политическо, икономическо и културно пространство !
Орхан Памук
един ден тя ще бъде неотделима част от Европа като политическо, икономическо и културно пространство !
Орхан Памук
728x90,booking
четвъртък, 11 декември 2008 г.
ДВОЕН СТАНДАРТ
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар